Totalbanken og Sparekassen Danmark er fusioneret

Efter at fusionen er blevet godkendt, har vi nu også lagt vores systemer sammen. Herunder kan du læse mere om, hvad det betyder for dig som kunde.

Gå til spørgsmål og svar
Lillebæltsbroen

Sammenlægningen er nu gennemført


Sparekassen Danmark og Totalbanken har nu lagt vores systemer sammen.

For dig som kunde betyder det, at du har fået nye kontonumre, og at du skal vænne dig til en ny net- og mobilbank.

Herunder kan du læse mere om, hvad du som kunde skal være opmærksom på i den kommende tid.

Nyt kontonummer – hvad så?


Vi gør alt for, at overgangen til dine nye kontonumre bliver så gnidningsfri som mulig. Der er dog et par ting, vi ikke kan gøre på dine vegne. Se her, hvad du selv skal huske, når du får nye kontonumre.

Privatkunde


Du skal selv sørge for at:


  • Opdatere modtagerkonto i MobilePay
  • Ændre dine kontooplysninger ved:
    • Arbejdsgiver (medmindre du er offentligt ansat)
    • Din udlejer
    • Sygeforsikringen Danmark
    • Andre personer/virksomheder, som overfører penge til dig

Erhvervskunde


Du skal selv sørge for at:


  • Opdatere modtagerkonto i MobilePay
  • Ændre dit kontonummer i:
    • Overførselsservice
    • Fakturaer (fakturalayout)
    • Lønsystem
    • Dankortindløsning
    • International kortindløsning (Nets, Worldline mv.)


Vi sørger til gengæld for at:


  • Ændre kontonummer på din NemKonto
  • Ændre alle dine faste overførsler
  • Tilkoble dine betalingsserviceaftaler til dit nye kontonummer (vær opmærksom på, at dine betalingsserviceaftaler først bliver tilkoblet den rette konto onsdag den 13. november)

Men bare rolig …


Skulle du modtage betalinger til dit gamle kontonummer, sørger vi for at videresende dem til dit nye kontonummer i en periode. Dog er der følgende undtagelser:

  • Betalinger fra andre kunder i Sparekassen Danmark
  • Betalinger fra kunder i Danske Bank
  • Alle straksoverførsler.

I disse tre tilfælde skal det nye kontonummer anvendes.

Kom godt i gang med netbank


Herunder kan du se videoer, som hjælper dig med at komme godt i gang med din nye netbank.

Du kan få mere hjælp til både net- og mobilbank under vores Hjælp og support-område på vores hjemmeside.

Få hjælp til netbank Få hjælp til mobilbank

Spørgsmål og svar


Herunder kan du læse mere om fusionen, og om hvad den konkret betyder for dig som kunde. Afsnittet opdateres løbende med nye informationer.

Hvad betyder det for mig?

Om fusionen